وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


موزه آینده» دبی؛ مرکزی برای علم و نوآوری - Euronews زمین تنیس توچال شامل دو بخش بانوان و آقایان میشود. کاخ قدیم ولیعهد یا کاخ کرباس متعلق به دوران قاجار است و رضاخان در دوران حکومتش، از این بخش برای کار و استراحت استفاده میکرد. او که در تمام این سالها کینه کریمخان زند را در دل میپروراند. ورق زدن زندگی مسعود میرزا رگههایی از ناامیدی و اندوه او را از به تخت ننشستن نشان میدهد. برای ساخت این سازه، از رنگ خنثی سفید استفاده کردهاند و در بین شیارهای آن، رنگ فیروزهای به چشم میخورد. باغ فردوس تهران، در محدوده شهرداری منطقه یک پایتخت قرار دارد. کاخ گلستان از چند تالار تشکیل گشته، و تمامی بخشهایش داخل باغ بزرگ و زیبایی واقع شده است.به دلیل اینکه در زمان ساخت و تکمیل کاخ، ایران از نظر سیاسی تحت تاثیر معماری اروپایی بوده است. در ساخت برج از ۲۵ هزار قطعهسنگ مرمر جوشقان اصفهان و ۹۰۰ تن آهن استفادهشده است. مساحت زیربنای این میدان 78 هزار مترمربع است و بنای آن بهصورت دروازهای به ارتفاع حدود ۴۵ متر ا از سطح زمینساخته شده است که پنجمتر آن داخل زمین استقراریافته است طاق آن از سطح زمین 23 متر فاصله دارد و دارای هشت بخش مجزاست. این دیوار از چند ستون با طاق های کاشی کاری شده ساخته شده است. اطراف بازار علاوه بر مراکز خرید، جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که چند مکان را با هم بررسی میکنیم. با یک بررسی گذرا میتوان ادعا کرد که از میان معروفترین و معتبرترین دانشگاههای دنیا، دانشگاه تهران تنها دانشگاهی است که از طریق یک بنای فرهنگی سمبلیک با مهندسی پیچیده، پیامهای ویژه معنوی، علمی و فرهنگی را به مخاطبان خود القا می کند.

کاخ گلستان در قلب تهران واقع شده است. به خصوص هنگام غروب آفتاب می توانید بهترین صحنه را در بام زیبای تهران نظاره گر باشید. این عمارت شگفت انگیز با نمای جذاب خویش که در زمان احداث مرتفعترین بنا در شهر تهران به حساب میآمد، مکانی بود تا شاه و درباریان بتوانند منظره شهر تهران را از ارتفاع بالا مشاهده کنند. اگر قصد دارید با استفاده از وسایلنقلیه عمومی خود را به این نقطه برسانید، میتوانید سوار خط چهار اتوبوس تندرو شوید یا با استفاده از تاکسیهایی که از اتوبان چمران عبور میکنند، در ایستگاه تابناک پیاده شده و با تاکسی دیگر به سمت این منطقه بروید. در سال ۱۳۷۶ این بخش به موزه خط و کتابت میرعماد، هنرمند برجسته خوشنویسی ایران، برای نگهداری آثار وی اختصاص یافت. همچنین میتوانید سوار تاکسیهای خط تجریش، بام تهران شوید و با آن به این نقطه از شهر برسید. بام تهران معروف ترین بخش مجموعه تفریحی منطقه توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. پس از برکناری رضاخان، نوه او رضا پهلوی که ولیعهد خاندان پهلوی بود، در این کاخ زندگی میکرد و به همین دلیل نام کاخ ولیعهد را روی آن گذاشتند. خانه بعد از مرگ احتساب الملک به فرزند کوچکش محسن مقدم واگذار شد و او نیز به همراه همسرش، پس از بازگشت به ایران در این خانه تا پایان عمر خود زندگی نمود. شاید اغراق نباشد که بگوییم درچندسال اخیر تمام هموطنانمان بر اثر مرگ ناشی از تصادف عزیزان یا اقوامشان داغدار شده اند.

ولی باید بگوییم که تماشای این کاخ اعیانی و مجلل از نزدیک صفا و حال و هوایی دیگر دارد که قابل بازگو نیست. لازم به ذکر است که برای بازدید از این مجموعه نیازی به پرداخت هزینه نیست و فقط برای استفاده از امکانات و انجام تفریحات باید مبلغی را پرداخت کنید. در این موزه میتوانید آثار هنرمندان معاصری چون حسین کاظمی، سهراب سپهری و ناصر اویسی یا هنرمندان قرن نوزدهم و بیستم اروپایی و آمریکایی و همچنین مجسمههای برنزی و مرمرین متعلق به دوره قاجار، زند و افشاریه را مشاهده کنید. این موزه تا به امروز با عنوان موزه هنر ملل همچنان باقی مانده است و در آن مجموعهای نفیس از آثار هنرمندان داخلی و خارجی مثل سهراب سپهری، لیلی متین دفتری، فرامرز پیلارام، معصومه سیحون، برنارد فرانسوی، لژه فرانسوی و مک آویی آمریکایی نگهداری میشود. اما چیزی که امروز میبینیم، ژنهای تالار برلیان ناصرالدینشاه را در خود دارد. در این برج 4 نما در نظر گرفتهشده که بهصورت دوبهدو با یکدیگر متقارن هستند؛ البته نماهای اصلی مربوط به سمت غربی و شرقی آن است که توجه بیشتری را به خود معطوف میکنند. درههای اصلی رودخانهٔ دربند عبارتاند از: دره اوسون ، دره آبشار ، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون. البته امروزه به دلایل امنیتی فقط دو دروازه زعفرانیه و دربند از این کاخ به روی مردم عادی و بازدیدکنندگان باز است و بازدیدکنندگان میتوانند از این دروازههای تردد داشته باشند. محمدرضا شاه برای برادرزاده خود پسر غلامرضا پهلوی، بنایی بسیار زیبا در ضلع شمالی باغ سعد آباد و نزدیک به دروازه شمالی ساخت. این برج با معماری زیبا و منحصربهفرد خود در قلب میدان آزادی شهر تهران در اصلیترین مبدأ ورودی و خروجی شهر قرارگرفته است که همهروزه مسافرتهای درونشهری و برونشهری بسیاری از طریق آن صورت میگیرد از همین رو آن را دروازه غربی شهر بهحساب میآوردند.

منبع عکس: سایت باغ موزه نگارستاناز دیگر قسمتهایی که در باغ نگارستان میتوانید ببینید، مجموعه عکسهای مردمنگاری محمود روح الامینی، استاد جامعهشناسی دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۹۰ توسط همسر ایشان پروین مقدم به باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران اهدا شد. میپردازند. لذا در بازار تجریش تهران قادر خواهید بود، به تجربه خرید دلخواه و دلپسندانه خود دست بزنید. ایستگاه ارم سبز: شهربازی و باغ وحش ارم از نزدیکترین مکان های تفریحی تهران به ایستگاه مترو ارم سبز هستند. در تهران بزرگ در مرکز شهر و مابین مغازه های که در خیابان اکباتان هستند باغی بزرگ وجود دارد که هنوز هم توانسته است در دل تمامی آلودگیهای هوا زنده بماند، عمارتی در وسط این باغ قرار دارد که به لحاظ معماری و هنر زبانزد هست. این قصر بیهمتا حدود 440 سال قدمت دارد و از معروفترین و قدیمیترین بناهای تهران به حساب میآید. بهترین گزینه برای رسیدن به خانه مقدم، متروی تهران است. بسیاری از افرادی که قصد سفر به تهران را دارند؛ دوست دارند در بهترین زمان ممکن از هر جاذبه دیدن کنند. در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با عمارت مسعودیه تهران آشنا خواهیم کرد. از جمله خانه های تاریخی دیگر در تهران می توان خانه سردار اسعد بختیاری،خانه امیر بهادر، خانه امام جمعه ، خانه وثوق، خانه صادق هدایت، خانه مینایی ، خانه مهدی اخوان ثالث می توان نام برد . این بخش از مجموعه فرهنگی سعد آباد، مدتزمان زیادی بدون استفاده باقی مانده بود تا اینکه در سال 1380 تصمیم بر این شد که آثار استاد مینیاتور ایران، استاد فرشچیان را در این بخش نگهداری کنند. در دوران حکومت محمدرضا شاه هم برادر وی و سرآشپز مخصوص او در این کاخ زندگی میکردند و پس از آنهم این ساختمان به انبار تبدیل شد.

قدرتاله محمدی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آتشنشانی درگیر میشود تا به مالک بگوید میخواهد جان و مال او را نجات دهد، اظهار کرد: ما درگیری عجیبی در بازار داریم و از ۷۱۵ پاساژ موجود در تهران ۱۵ پاساژ وضعیت بحرانی دارند که ۳ پاساژ بازسازی شد، اما ۱۲ پاساژ هنوز این وضعیت را دارند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه ناصرالدین شاه بوده، او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است. ناصرالدین شاه که در سفرهای خارجی خود از موزه های اروپایی دیدن کرده بود تصمیم به ایجاد موزه در ساختمان کاخ گرفت. جالب است بدانید پس از مدتی شمس پهلوی به یک کاخ اختصاصی در مهرشهر کرج مهاجرت کرد و بعد از رفتن شمس، از این بنا برای نگهداری هدایای سلطنتی استفاده میشد. جالب است بدانید مرسدس بنز گالوینگ موجود در این مجموعه، توسط کمپانی مرسدس بنز برای فرح دیبا شخصیسازی شده است و با نمونههای موجود در بازار کاملاً متفاوت است. نکته مهمی که باید بدانید این است که امروزه در فضای پارک نیاوران شاهد انواع گونه های گیاهی و پرندگان مختلف هستیم و همین مسئله باعث شده حس و حال فوق العاده ای در این پارک به وجود بیاید. در شمالیترین بخش مجموعه سعد آباد با کاخی بسیار زیبا و معماری منحصربهفرد، معروف به کاخ فرح پهلوی مواجه میشوید. آذر ۱۳۳۸: برگزاری مراسم جشن ازدواج محمدرضا شاه و فرح دیبا در کاخ مرمر.

در آغاز جاده بام تهران و مسیر تندرستی، در حین راه به نخستین تفریحی که بر می خورید باشگاه تیراندازی این مجموعه میباشد و رو به روی بوستان سلامتی 1 قرار گرفته است. مقرنسها و تزئینات بسیار زیبایی که در برج آزادی تهران بهکاررفته بر جلوه و شکوه آن افزوده است. برادران امیدوار به نامهای عیسی و عبدالله متولد سالهای 1308 و 1311، 2 جهانگرد معروف ایرانی بودند که در طول عمر خود به 99 کشور دنیا و پنج قاره سفر کردند. در طول سالهای 1351 و 1352، کاخ بازسازی شد و پس از آن در اختیار شهرام، پسر اشرف پهلوی قرار گرفت. در سال 1350 این بخش از مجموعه سعد آباد، به دستور اشرف پهلوی دوباره بازسازی و نمای بیرونی آن با سنگ مرمر تزئین شد. در سال 1362 و دوران جنگ تحمیلی، موزه نظامی تهران با همکاری دانشکده افسری به این ساختمان منتقل شد و در آن انواع پوشاک نظامی، سلاح، مدال و نشانهای مرتبط به ارتش و نیروهای نظامی نگهداری شد. پاساژ پالادیوم تهران دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی از جمله چاپ سه بعدی، کلاس ها و دوره های آموزشی، شهربازی، استخر، سرویس بهداشتی تمیز، رستوران و کافه، نمازخانه و فودکورت است. کانون حریق در زیرزمین این پاساژ قرار داشت و جمعا در حدود ۳۰ باب مغازه و انبار دچار حریق شده بودند. امامزاده صالح (ع)، زیارتگاهی در تجریش و منطقه یک تهران است که در نزدیکی بازار سرپوشیده تجریش قرار دارد. بسیاری از گردشگران تهران به دلیل مجاورت این سازه بینظیر با فرودگاه بینالمللی مهرآباد، هنگام ورود با یکی از محبوبترین مکانها برای عکاسی آشنا میشوند.

پارک نیاوران یکی از بوستان های شمال شهر تهران است که در انتهای شمالی خیابان پاسداران در مجاورت میدان باهنر و جنوب کاخ نیاوران قرار گرفته است. تهران بهواسطه پایتخت بودن، مکانهای تفریحی و جاذبههای شگفتانگیز زیادی دارد که پل طبیعت تهران در مجاورت بزرگراه حقانی، یکی از آنهاست. سورتمه بام تهران در سال 94 توسط یک شرکت آلمانی تاسیس شد که 1420 متر طول دارد و در ساعت 250 نفر را جا به جا میکند. سورتمه توچال با 1420 متر طول بعنوان طولانی ترین سورتمه ایران شناخته می شود. در نهایت به میدان راه آهن، جنوبی ترین نقطه خیابان ولی عصر خواهید رسید و این خیابان در بخش جنوب به پایان می رسد. دریافتشده در ۲۱ شهریور ۱۳۸۷. این پارک هر روز صبح میزبان ورزشکارانی است که در ورزش همگانی شرکت میکنند. البته در هر ساعت از صبح یا شب به این مکان دیدنی بروید، جاذبه های تماشایی متنوعی را خواهید دید. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود را از گردش به این منطقه در پایین همین صفحه با ما در میان گذاشته تا با نامتان منتشر کنیم. قدم زدن در میان چنارهای خیابان ولیعصر برای علاقهمندان این فصل جذابیت زیبایی دارد. به گزارش مهر، "موزه مقدم" درست در میان های و هوی بازار خرید و رفت و آمد مردم به بانک مجاورش قرار دارد ه.مین که از ورودی هشتی خانه وارد شوی، زندگی ماشینی را پشت سر می گذاری.

برای افردی که اهل پیاده روی نیستند هم اتوبوسی در نظر گرفته شده که هر نیم ساعت یک دفعه بام را از بالا تا پائین سیر می کند. اگر اهل پیادهروی یا کوهنوردی هستید، حتما سری به این منطقه بزنید، زیرا در بام پایتخت مسیری برای پیادهروی و محیطی امن برای کوهنوردی ساخته شده است. زیرا که در ایام تعطیل مقصد گردشگری بسیاری از پایتخت نشینان است و ازدیاد جمعیت بسیار بالا می رود. مساحت ساختمان آن ۲۸۷۰ متر مربع است و در زمینی به وسعت ۳۵۴۶۲ مترمربع ساخته شدهاست. تهران پایتخت ایران بهحساب میآید و به همین دلیل در آن جاذبههای گردشگری و تاریخی زیاد ساخته شده است. منطقه سوم دشتی است که قسمت اعظم شهر تهران بر آن گسترده شده و دارای شیب ملایمی با جهت شمالی- جنوبی است. همچنین تعدادی قبر گبرا، نیز پیدا شد که جهت این گورها بر خلاف جهت گورهای مسلمانان بود و مربوط به قبل از اسلام میباشد. همچنین میتوانید از لوکیشن زیر جهت مسیریابی بهتر استفاده کنید. علاوه بر این اگر به قصد خرید و گشتوگذار به پالادیوم سر زدهاید، میتوانید حیوان خانگی خود را به پالاپت بسپارید و با خیال راحت خرید کنید. در کنار همه این ها اگر به دنبال تفریح و خرید راحت هستید، امکاناتی برای فرزندان شما هم در نظر گرفته شده بعنوان مثال کالسکه های مخصوص و محیط هایی برای بازی آن ها در نظر گرفته شده است.





[ بازدید : 3102 ]

[ سه شنبه 18 مهر 1402 ] [ 19:39 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]