وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


بسیاری از مردم در خرید پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی تردید دارند، اما مطمئن نیستند که کدام بهتر است. توصیه می کنیم با نحوه عملکرد هر دو محصول تمیزکننده آشنا شوید و مزایا و معایب آنها را برای بهترین انتخاب مقایسه کنید.

معرفی پودر لباسشویی و مایع لباسشویی

شوینده یا مایع لباسشویی یک شوینده مخصوص برای شستن لباس ها و پارچه ها در ماشین های لباسشویی مدرن است. شوینده های دست اول و ماشین لباسشویی در جهان، پودرهای شوینده هستند که از مخلوطی از مواد شیمیایی خاص ساخته می شوند.

اکنون با گنجاندن آنزیم ها و ترکیبات قوی تر، قدرت پاک کنندگی پودر بیش از پیش افزایش یافته است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از این ماده شوینده را در ظرف پودر ماشین لباسشویی خود بریزید و با آب وارد ظرف شود و کم کم در آب حل شود.

پس از تولید پودر لباسشویی و پیشرفت علم شیمی و تکنولوژی، مایع لباسشویی تولید شد. این پاک کننده به شکل مایع غلیظی است و باید به صورت یک قسمت روی جاپودری مالیده شود.

تفاوت مایع لباسشویی و پودر لباسشویی در ظاهر، قدرت پاک کنندگی و عملکرد آنها در هنگام شستن لباس ها به خصوص لباس های ظریف است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

اگر پودر و خامه وارد بدن انسان نشود، با مواد شیمیایی ساخته شده است، بنابراین استفاده از آن برای او ضرری ندارد.

صابون های موجود در بازار عموما حاوی یک یا دو ماده قلیایی، اسیدی، حلال، ضد عفونی کننده و مغذی هستند.

اگرچه این مواد شیمیایی سمی نیستند، اما استفاده و دفع آنها در زهکشی آسیب کمی به محیط زیست وارد می کند. بنابراین در بررسی تفاوت مایع لباسشویی با پودر لباسشویی نمی توان از نظر آسیب زیست محیطی نظر داد.

پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی بهتر است

تفاوت پودر لباسشویی و شوینده

بهترین شوینده لباسشویی بر اساس معیارهای مصرف کننده تعیین می شود. بهتر است بر اساس نوع پارچه، نوع و اندازه لکه، رنگ پارچه، استحکام الیاف پارچه و بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.

برای این کار باید مزایا و معایب هر دو شوینده را کاملاً درک کنید تا بتوانید پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی را در مقایسه کامل انتخاب کنید. با مقایسه مزایا و معایب این 2 صابون می توان از موارد زیر استفاده کرد:

حلالیت در آب یک عامل موثر در انتخاب پودر شوینده یا مایع لباسشویی است.

با توجه به خواص فیزیکی این دو ماده شوینده، پودر لباسشویی به دلیل دانه بندی بودن به زمان بیشتری برای حل شدن در آب نیاز دارد. حلالیت کامل تمام ذرات پودر به این بستگی دارد که خلاء با آب خنک نشود و پودر بیشتر از مقدار مورد نیاز در ظرف دریافت نشود.

در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه می شوید که مقداری از مواد شوینده حل نمی شود و پودر روی لباس شما باقی می ماند. از آنجایی که شوینده های مایع مایع هستند، سریعتر در آب حل می شوند و در آب سرد بیشتر حل می شوند.

به همین دلیل اگر در سفید کردن لباس‌هایتان مشکل دارید یا باید مقداری لباس را با آب سرد بشویید، حتما از مایع لباس‌شویی استفاده کنید.

بنابراین، هنگام انتخاب یک شوینده یا مایع شستشو بر اساس حلالیت در آب، انتخاب مایع انتخاب عاقلانه تری است.

پودر ماشین لباسشویی یا مایع ماشین لباسشویی

توجه بیشتر

اگر لباس ها دارای لکه های دائمی هستند که با شستشوی معمولی پاک نمی شوند، باید از شوینده های قوی تری استفاده کرد. شوینده های پودری به دلیل محتوای بالای آنزیم های چربی زدا و مواد شیمیایی، بهتر از شوینده های مایع تمیز می شوند.

به طور کلی مواد شوینده فقط برای لباس هایی با لکه های معمولی توصیه می شود. و ممکن است با مشکل عدم شستشوی لباس در ماشین لباسشویی مواجه شوید.

بنابراین شستن لباس های سفید یا لباس های دارای لکه های سرسخت با بهترین پودر لباسشویی نتایج رضایت بخشی به شما خواهد داد.

رنگ لباس را از دست ندهید

هنگام انتخاب بین پودر لباسشویی و مایع لباسشویی باباسلمان، یکی از معیارهای مهم عدم سفید شدن رنگ پارچه است.

تجربه نشان داده است که تمیزی زیاد پودر باعث از بین رفتن رنگ و مشکی لباس ها می شود.

بنابراین توصیه می کنیم لباس های رنگی را با مایع لباسشویی بشویید، مخصوصا برای لباس های رنگی و تیره.

بوی خوش

اگر به دلیل بوی مایع لباسشویی تمایلی به انتخاب مواد شوینده یا شوینده لباسشویی ندارید، باید به شما بگوییم که هر دو لباسشویی بوی خاصی به لباس ها در هنگام شستن می دهند، اما بوی مواد شوینده کمتر شیمیایی است.

این در حالی است که از رایحه های گلی و طبیعی در مایع لباسشویی برای کنترل بوی شیمیایی مواد شوینده استفاده می شود.

باید گفت که بهتر است بوی بد لباس را با پودر ماشین لباسشویی از بین ببرید.

پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی برای سلفی بیشتر کدام بهتر است؟

اگر تصمیم دارید مقدار زیادی مواد شوینده در خانه نگهداری کنید و نگران خراب شدن آن هستید، خرید پودر لباسشویی را به شما توصیه می کنیم.

زیرا ذرات جامد و ترکیبات پودری سال ها به همین شکل باقی می مانند و خراب نمی شوند.

آسیب ماشین لباسشویی.

مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده می توانند به تدریج قطعات ماشین لباسشویی را زنگ بزنند. این مشکل باعث کاهش عمر قطعات، خرابی زودرس آنها و نیاز به تعمیر واشر می شود.

ماده شیمیایی به دلیل استحکام چسب آسیب زیادی به دستگاه وارد می کند.

برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود از مواد شوینده بیشتر استفاده کنید و در صورت استفاده از پودر شوینده، مواد شوینده بیشتری را در ماشین لباسشویی قرار ندهید تا در ماشین ته نشین نشود.

فولاد نرم

اگر لباس هایتان خیلی چروک است یا اتوکشی سخت است، بهتر است بین پودر لباسشویی و مایع لباسشویی، یک شوینده مایع بخرید.

شوینده لباسشویی با کاهش الکتریسیته ساکن روی لباس ها در طول فرآیند شستشو، چین و چروک ها را کاهش می دهد.

از طرفی با استفاده از بهترین مواد شوینده، الیاف لباس شما نرمتر شده و بهتر اتو می شود.

پودر لباسشویی و مایع لباسشویی

سرعت شستشو

اگر می خواهید لباس های خود را با برنامه های شستشوی کمتر از 60 دقیقه بشویید، بهترین نتیجه را با استفاده از شوینده های مایع خواهید گرفت.

سرعت انحلال و شستشو در مایع لباسشویی بالاست. اگر لباس ها را با مواد شوینده می شویید، توصیه می کنیم برنامه طولانی مدت با دمای آب گرم که گرم می شود را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قیمت

اگر هنگام انتخاب پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی، قیمت ملاک شماست. باید بدانید که پودر لباسشویی قیمت پایین تری دارد.

شستشوی آب به لطف فناوری و نوآوری های مدرن بسیار مقرون به صرفه است، اما باید هزینه بیشتری بپردازید.

اخرین حرف

در این متن درباره انتخاب بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی صحبت کردیم.

به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب حتما به قیمت مایع لباسشویی 20 لیتری، سختی آب محل سکونت، نوع لباس، نوع لکه روی لباس، سیستم کارواش، دمای مناسب آب (برخی موارد و مواد باید توجه داشته باشید. شسته شود). در دماهای پایین برای آسیب رساندن به الیاف پارچه) (نشان داده نشده)، توجه کنید که آیا مواد شوینده مناسب در محل زندگی شما موجود است، هزینه و کاربردی بودن، نوع ماشین لباسشویی.





[ بازدید : 497 ]

[ دوشنبه 8 آبان 1402 ] [ 9:38 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]