وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


ارتودنسی دندان راهی برای صاف کردن دندان های کج با انواع مختلف است و در این قسمت می خواهیم در مورد ارتودنسی مخفی صحبت کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

استتار نوعی ارتودنسی است که هدف اصلی آن پوشاندن مشکلات فک است. قبل از هر چیز لازم است بدانید که این روش برای همه افراد مناسب نیست و فقط افراد خاصی می توانند از آن استفاده کنند.



ارتودنسی ماسک چیست؟

در برخی موارد ممکن است تعدادی ناهنجاری در داخل دهان و روی چانه ظاهر شود که مستقیماً بر زیبایی چهره تأثیر می گذارد و حتی ممکن است باعث نگرانی افرادی شود که صحبت می کنند. در چنین مواقعی استفاده از ارتودنسی استتاری یا ارتودنسی جبرانی ضروری است، ارتودنسی انواع مختلفی دارد و شما می توانید از انواع ارتودنسی برای دندان های خود استفاده کنید و یا حتی در برخی موارد می توانید از ارتودنسی ثابت نیز استفاده کنید.

کلمه پنهان در لغت به معنای پوشاندن یا پنهان کردن است و برای اصلاح ناهنجاری های فک استفاده می شود. بهترین نکته در مورد این روش این است که نیازی به رفع بدشکلی اسکلتی نیست و فقط باید این بدشکلی ها پوشانده یا جمع شوند.

روش استتار نیازی به جراحی ندارد، اما ظاهر فک و صورت باید اصلاح شود تا این برجستگی ها دیده نشوند. برای اینکه این روش موثرتر باشد، بهتر است این بیماری از دوران کودکی یا نوجوانی درمان شود.



استفاده ارتودنسی از کاموفیل ها

همانطور که در بالا ذکر شد، این روش برای کسانی مناسب است که چندین بیماری فک دارند و به راحتی قابل درمان نیستند.

موارد زیر را می توان با ارتودنسی استتار درمان کرد.

انحراف فک

فک پایین یا بالا را می چرخاند

کشیدن فک پایین یا بالا

در بیمارانی که فک پایین برداشته شده اند، ابتدا باید این ناهنجاری برداشته شود. کوتاهی فک پایین یا عدم تعادل فک یکی از انواع عوارض فک است که منجر به اختلالات گفتاری می شود. اگر این فرورفتگی فک پایین خفیف یا متوسط ​​باشد، می توان آن را با بریس یا درمان ارتودنسی جبرانی اصلاح کرد. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه MIT روی بیماران مبتلا به این عارضه انجام شده است، میزان رضایت افراد از بریس یا درمان ارتودنسی جبرانی با میزان رضایت آنها از برداشتن عارضه غیرطبیعی فک با جراحی برابر است.


نکاتی که در طول تغییر ارتودنسی باید در نظر گرفته شود

در این راه توجه به این دو نکته ضروری است.

ابتدا باید نوع ناهنجاری را به دقت شناسایی کنیم و بهترین روش را برای آن انتخاب کنیم.

دوم اینکه اگر دندان از پایه دندان های پایین بیرون بزند، دندان ها به سمت جلو بیرون می زنند. لازم به ذکر است که فضای ایجاد شده در کام پایین باید به نحوی بسته شود تا از افتادن دندان نیش پایین جلوگیری شود.

ارتودنسی استتار برای اصلاح اسکلتی فک به سه دسته تقسیم می شود. کشیدن سه دندان پره مولر برای کاهش شلوغی و اصلاح کراس بایت قدامی با جمع کردن جلوی پایینی ابتدا نیش پایین و سپس چهار دندان جلویی با سیم ارتودنسی فولادی و لاستیک های درجه سه انجام می شود.


رابطه بین استتار و روکش های دندانی

بعد از اینکه دندان های خود را با ارتودنسی استتار ترمیم کردید، می توانید از روکش های دندانی استفاده کنید. روکش های دندان برای زیبایی استفاده می شوند و در برخی موارد کاربرد پزشکی نیز دارند، یعنی زمانی که دندان ها قابل ترمیم نیستند، می توانید از روکش های دندانی برای افزایش طول عمر مینای دندان استفاده کنید.


روکش ها انواع مختلفی دارند که با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید آنها را انتخاب کنید. امروزه با گسترش اطلاعات، همه به راحتی می توانند اطلاعاتی در مورد روکش دندان و مزایای آن پیدا کنند و بهترین گزینه را انتخاب کنند.

فلس ها را می توان روی سطح دندان هایی که قبلاً به روش ارتودنسی اصلاح شده اند قرار داد. روکش های زیبایی یکی از این روش ها برای زیباسازی دندان ها هستند، در واقع محافظی به شکل دندان است که روی دندان قرار می گیرد و از آن در برابر آسیب محافظت می کند.

در بسیاری از موارد دندان های آسیب دیده یا پوسیده در دهان منجر به آسیب به سایر دندان ها نیز می شود که خوشبختانه این روزها به راحتی قابل اصلاح است. با قرار دادن تاج دندان بر روی ناحیه آسیب دیده یا آسیب دیده، اندازه و شکل طبیعی دندان را بازیابی می کند.



طول عمر مورد انتظار ابزار دندانپزشکی

طول عمر روکش های دندانی به مراقبت و نگهداری شما بستگی دارد. اگر برنامه مراقبتی مناسبی برای دهان و تاج دندان خود دارید، می توانید برای مدت طولانی از روکش استفاده کنید.

به طور کلی توصیه می شود حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید و به طور مرتب از دهان شویه استفاده کنید. باید اطمینان حاصل کنید که ذرات غذا یا باکتری زیر روکش ها یا لثه ها نرود. معاینات منظم دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه ای دندان ها نیز به شناسایی نواحی مشکلی که ممکن است در طول زمان ایجاد شوند کمک می کند.



دکتر مژگان آزادخواه کیست؟

دکتر. مژگان آزادها، جراح دندان، فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی مشات در سال ۱۳۷۵ و نظام پزشکی شماره ۲. 57688 دارای 23 سال سابقه در زمینه دندانپزشکی پیشرفته و یکی از بهترین دندانپزشکان ترمیمی و زیبایی در خیابان Wenk می باشد. ، ملاصدرای تهرانی در ارتباط. در سال های 2008 و 2013 ترمیم زیبایی زیبایی و در سال 2013 دوره دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی را نزد پروفسور دکتر دکتر گذراند. بارکی و آقای دکتر. دزدانی.

دکتر. مژگان آزادکوه دارای بورسیه تحصیلی و گواهی ایمپلنت معتبر از کشور آلمان در سال های 1383 و 1394 می باشد. وی همچنین در سال های 2013 و 2016 بورسیه ایمپلنت را از سوییس و فرانسه دریافت کرد.

کلیه خدمات نصب را با تایید کتبی و با استفاده از جدیدترین سیستم ها و متدهای روز دنیا ارائه می دهد. کلیه جراحی های لثه بدون درد و خونریزی انجام می شود و با کمک لیزر روش های مورد استفاده برای تسهیل درمان ضایعات مخاطی دهان و تسهیل درمان عفونت و تبخال در حال افزایش است. رفع سریع تغییر رنگ قهوه ای تیره و خشک شدن سریع دندان ها از دیگر مزایای روش لیزر است.

بیشتر بخوانید: https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/





[ بازدید : 117 ]

[ شنبه 30 ارديبهشت 1402 ] [ 11:30 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]