وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


خسته از ماه ها کار و تلاش و به دنبال یک زندگی جدید با یک سفر کوتاه به ایران. می خواهید به ساحل و دریای سرسبز مازندران بروید؛ اما کجا؟ آمل و نوشاره یا قائم شهر و بابل؟

برنامه سفر را با جستجو در گوگل و جستجوی شهرهای شمالی شروع می کنیم. در حین کاوش، گوشه چشممان نقاط گردشگری ساری را پیدا کرد. ما را به سفر به ساری وادار می کند.

بیا بریم روز ژاپن

ساری (مرکز استان مازندران) دارای 6 بخش به نام‌های بخش مرکزی، رود پی، رود پی شمالی، رستاق کلیجان، چهاردانگه و دودانگه است. هر کدام از این 6 بخش دارای نقاط گردشگری بی شماری هستند.

خب از طبیعت و جنگل های بکر و جاذبه های توریستی ساری یا تاریخچه و گذشته خوب آن بگویید که قدمتی شش هزار ساله دارد و ساری را یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران معرفی کرده است. البته در طبیعت انسان، عشق به طبیعت و عشق به امواج قبلی، هر دو جنبه گردشگری ساری خواهد بود.


وارد یکی از این مکان ها می شویم. مردم مهربان و مهمان نواز مازندران با گویش سراواک به گرمی پذیرای شما خواهند بود.

چگونه به ساری برویم؟

می توانید با قطار، هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی به سار بروید.

سفر به ساری با قطار: اگر از تهران به ساری با قطار سفر کنیم; مسیر راه آهن آن چون از میان کوه ها می گذرد بسیار جذاب است. ایستگاه های شهرهای مختلف زیباتر و جالب تر از یکدیگر خواهند بود. حدود 3 دقیقه و 20 ثانیه طول می کشد تا قطار از تونل گدوک، طولانی ترین تونل ایران، واقع در شهر فیروزکوه و همچنین عبور از پل ورسک، شاهکار دوره پهلوی، عبور کند. کوه ها. شهرستان سوادکوه. یکی از جاذبه های شگفت انگیز مسیر سفر در شهر ساری است.

سفر هوایی به ساریس: سفر هوایی به ساریس نیز در فرودگاه ساریس که در نزدیکی داس ناز قرار دارد انجام می شود و زیبایی منطقه را با سفر هوایی بهتر می توان دید.

سفر به ساری با ماشین شخصی: و در نهایت اگر می خواهید با ماشین شخصی به ساری سفر کنید; شما می توانید از طریق جاده پر پیچ و خم هراز، جاده چالوس یا جاده فیروزکوه که هرکدام سرسبز و زیبا هستند به ساری سفر کنید.

به نظر شما بهترین راه برای سفر به مازندران چیست؟ متن "کدوم سمت شمال است؟" آیا خوانده ای؟! در این مطلب پرطرفدارترین مسیرهای شمال تهران را به دقت بررسی کرده ایم.

لیست جاذبه های گردشگری ساری

1. دریای خزر

صدای آب در ساحل همیشه به انسان آرامش می دهد و سکوت آن غم را از خود دور می کند. توصیه می کنیم در فصل بهار از دریای خزر دیدن کنید و در حالی که هوا گرم و ابری نیست از آن لذت ببرید.

دریای خزر بیپایان دوست قدیمی مردم ایران است و در سراسر جهان به دریاچه خزر معروف است. بزرگترین دریاچه جهان را به دلیل عرض آن رودخانه می نامند. آب دریای خزر یکی از پاک‌ترین آب‌های جهان است.

دریای خزر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را به محیطی ایده‌آل برای انواع جانداران دریایی در جهان تبدیل می‌کند. بیش از 850 گونه جانوری و بیش از 500 گونه گیاهی در آن زندگی می کنند. اما یک سوال همیشه در ذهن ما نقش بسته است که آیا می توان در سواحل دریای خزر کوسه را دید؟!

با جستجو به این جواب رسیدیم که غیر ممکن است! زیرا کوسه در آب شور زندگی می کند و در دریای خزر دیده نمی شود.

از شرح ویژگی های دریای خزر بگذریم; ما در مورد سرگرمی و سرگرمی هایی که می توانیم در آنجا داشته باشیم صحبت خواهیم کرد. هر ساله بسیاری از ایرانیان به دریای مازندران سفر می کنند و مدتی را در هتل ها و ویلاهای آن یا حتی در چادرهای چند نفره با باربیکیو و شنا در سواحل زیبا و تمیز آن سپری می کنند.

2. باداب سوره وسانت

استان مازندران را می توان شهر رنگ نامید. دریای آبی و جنگل انبوه در کنار. در کنار این رنگ ها اکنون آبنماهای باداب سورت یکی از نقاط گردشگری ساری قرار دارد که زیبایی آن شگفت انگیز است. یکی دیگر از منابع رنگ، طبیعت ساری است.

چشمه های رنگارنگ از زمین بیرون می آیند و همه را مبهوت می کنند. اگر مشتاق دیدن این فواره های رنگارنگ هستید؛ می توانید آن را در روستای آرست از دهستان چهاردانگه ببینید. یکی از ویژگی های خاص این چشمه ها این است که هر یک از این آب ها از نظر رنگ، بو، موقعیت و عمق سرچشمه با دیگری متفاوت است و نمونه شگفت انگیزی از خلقت خداوند را در این چشمه ها می توانید مشاهده کنید.

از ویژگی های جالب این چشمه می توان به دومین چشمه شور جهان پس از چشمه ترکی و دومین چشمه فعال پس از کوه دماوند در ایران اشاره کرد.

یکی از این چشمه‌های پلکانی حدود 15 متر مربع وسعت دارد و همچنین عمق زیادی دارد و آب آن شور است و بسیاری از بیماری‌های پوستی و روماتیسمی را درمان می‌کند. یکی دیگر از چشمه های آن دارای آب اسیدی نارنجی و زیبایی شگفت انگیزی است که بدون شک خواص درمانی شگفت انگیزی دارد.

این طبیعت دست نخورده سال ها دوام می آورد و حتی در سال های خشک هم این چشمه ها پر آب هستند. این رنگ های زیبا با طلوع و غروب خورشید بیش از پیش زیباتر می شوند و همه بازدیدکنندگان سرمست رنگ های آنها می شوند.

3. دشت ناز ساری

با نام آن می توان فهمید که این منطقه چه مکان فوق العاده ای می تواند باشد. ابتدا بیایید بگوییم که اگر در شهری زندگی می کنید که فرودگاه دارد. می توانید به راحتی بلیط فرودگاه ساری را که در ۱۱ کیلومتری دشت ناز قرار دارد تهیه کنید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

از بالا زیبایی و جذابیت هفت رنگ را ببینید و از لذت بی نظیر دنیا با عقاب و پرندگان لذت ببرید. این منطقه در گذشته جزئی از محوطه سلطنتی بوده و بعدها به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است. مساحت این منطقه 56 هکتار است و 447 گونه گیاهی در آن زندگی می کنند.

دارای کوه ها و جنگل های مسطح است. آن جنگل‌هایی که همیشه در کلاس‌های جغرافیا درباره‌شان می‌خوانیم. دشت ها مناطق حاصلخیز هستند. با توجه به این موضوع، این شهر منطقه بسیار مناسبی برای زندگی بسیاری از حیوانات است. گونه های جانوری خاص که در جهان کمیاب هستند. مثل گوزن زرد. برای آشنایی بیشتر با  جاذبه های دیدنی ساری با گردشی تاپ همراه باشید.


4. یک هدف غم انگیز

رودخانه تاجن یکی دیگر از مقاصد گردشگری در ساری است. اگر دوست دارید ماهیگیری کنید؛ در صورت داشتن مجوز شکار می توانید قلاب و تور ماهیگیری خود را تهیه کرده و از این رودخانه در شرق ساری دیدن کنید.

اگر مجوز شکار ندارید، نگران نباشید، زیرا این روزها کمتر کسی به فکر طبیعت و حفاظت از آن است! برویم... رود تاجن 160 کیلومتر طول دارد و از کوه ها و دره ها می گذرد تا به دریای خزر می رسد.

ناگفته نماند که در بین راه از پل های محلی زیادی می گذرد که قدمت بیشتر آنها به دوران صفویه و بعد از آن برمی گردد. یک پل معلق زرد رنگ نیز برای عبور از قطار ساخته شد. مهمترین سد روی رودخانه تاجین، سد شهید رجا یا سد سلیمان تنگ است که همین رودخانه را مسدود کرده و منطقه گردشگری حفاظت شده بسیار زیبایی را برای دوستداران طبیعت ایجاد می کند.

اگر بخواهیم روی نقشه سفر کنیم، در جنگل های هیرکان مازندران؛ آبشارهای زیادی را خواهیم یافت که برای گردشگری و سفر بسیار مناسب هستند، اما نکته اصلی این است که ممکن است با ماشین راهی برای بازدید از این مکان های طبیعی وجود نداشته باشد و برای رسیدن به این مکان مجبور شوید مسافتی را طی کنید.

5. آبشار طبیعی yeBola

شاید تا به حال نام این آبشار را نشنیده باشید. با این حال واقعا زیباست و یکی از مقاصد گردشگری ساری است که از سال 1386 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است. آبشار بولا در دودانگه قرار دارد و یکی از جنگل‌های ساند است.

این آبشار در مرز بین استان مازندران و استان سمنان است و اگر از بالا با هواپیما یا هلیکوپتر این آبشار را ببینیم. از یک طرف سرسبز و زیبا و پر از مراتع و در سوی دیگر منطقه سمنون خشک و بایر را می بینیم.

آبشار بولا بسیار وسیع است. خزه ها همه جا هستند و همین ویژگی ها باعث شده که حیوانات مختلف از جمله قورباغه ها در کنار آبشار زندگی کنند. این آبشار در هر زمانی از سال وجود دارد و از چشمه های زیادی تغذیه می شود.

جاده منتهی به آبشار شیب دار است و برای عبور از آن باید مراقب بود. از روستای سنگده تا آبشار تقریباً 38 کیلومتر راه است که قسمتی از مسیر را باید با ماشین و برخی قسمت ها را پیاده انجام داد.

این مسیر پیاده روی به قدری تمیز و زیبا است که تمام مشکلات خود را فراموش می کنید و اگر در راه خسته شدید، دیگر نمی خواهید به اقامتگاه برگردید. با وجود اینکه این آبشار در ارتفاع 1750 متری از سطح دریا قرار دارد، هوای این مکان جنگلی بسیار مطبوع است و اگر لباس تابستانی بپوشید، نه احساس سرما می کنید و نه گرم.

شاید گرسنه نیستی و مرغ را روی آتش می پزی که مانعی ندارد. در هر صورت، برای بازگشت باید انرژی بدهید، اما مهمتر از گرسنگی، مراقبت از محیط است، باید به یاد داشته باشید که آتش روشن کرده اید و تا زمانی که خاموش نشده است، حرکت نکنید.





[ بازدید : 134 ]

[ پنجشنبه 16 فروردين 1403 ] [ 10:45 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]