وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


مغز و اعصاب شاخه ای از پزشکی است که به مطالعه و درمان اختلالات سیستم عصبی می پردازد و متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) به درمان اختلالات عصبی می پردازد. سیستم عصبی یک سیستم پیچیده متشکل از دو بخش است که فعالیت های بدن را تنظیم و هماهنگ می کند. این دو بخش عبارتند از:

سیستم عصبی مرکزی: مغز و نخاع

سیستم عصبی محیطی: حواس مانند چشم، گوش، پوست و تمام گیرنده های حسی در سراسر بدن.

اختلال در هر یک از این سیستم ها باعث مشکلات عصبی می شود و متخصصان مغز و اعصاب اختلالاتی را که بر مغز، نخاع و سایر اعصاب محیطی تأثیر می گذارد، درمان می کنند. در ادامه، نقش و وظایف یک متخصص مغز و اعصاب را مورد بحث قرار می دهیم، توضیح می دهیم که چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم و تفاوت بین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب را به شما خواهیم گفت.

برای یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب در شهر خود با پزشک مشورت کنید. ضمناً می توانید با پزشک مورد نظر خود تماس تلفنی و آنلاین داشته باشید و در صورت نیاز برای ویزیت حضوری وقت بگیرید.


متخصص مغز و اعصاب کیست؟

عصب شناسان را بشناسید: آنها پزشکانی هستند که بیماری های مغز، نخاع و اعصاب را تشخیص و درمان می کنند. آنها معمولاً بیماری ها و اختلالاتی را تشخیص می دهند که بر تفکر و رفتار تأثیر می گذارد. متخصص مغز و اعصاب عمل جراحی انجام نمی دهد و فقط بر روی درمان بیماری هایی تمرکز می کند که نیازی به جراحی ندارند.


معرفی متخصص مغز و اعصاب در تهران

نیازی نیست برای وقت ملاقات با متخصص مغز و اعصاب در تهران به مطب بروید. شما می توانید لیست متخصصان مغز و اعصاب در تهران را در وب سایت پزشک خود به صورت آنلاین و زمانی که قصد مراجعه به متخصص مغز و اعصاب را دارید، بررسی کنید. تصمیم خود را بگیرید و برای گرفتن قرار اقدام کنید.


فوق تخصص مغز و اعصاب چیست؟

سیستم عصبی سیستم پیچیده ای است و تخصص هر قسمت نیازمند سالها آموزش و تجربه است. متخصصان مغز و اعصاب شاخه ای از نورولوژی هستند، به این معنی که بسیاری از متخصصان پس از رزیدنتی یک زیرمجموعه خاص مغز و اعصاب را مطالعه می کنند و بر روی یک منطقه خاص تمرکز می کنند تا بهترین استراتژی های درمانی را در این زمینه به بیماران ارائه دهند.



یک پزشک می تواند آموزش خود را بر روی موارد زیر متمرکز کند:

داروی سردرد

داروی عصبی عضلانی

درمان عصبی

نوروآنکولوژی

نورولوژی سالمندان

اختلالات خودمختار

نورولوژی عروقی (درمان سکته مغزی)

مغز و اعصاب کودکان

مداخله رادیولوژی عصبی من

مبتلا به صرع


جراح مغز و اعصاب کیست؟

جراح مغز و اعصاب پزشکی است که بیماری های مربوط به مغز، نخاع و سایر قسمت های سیستم عصبی شما را تشخیص داده و درمان می کند. تفاوت آنها با متخصصان مغز و اعصاب این است که جراحان مغز و اعصاب به طور خاص در زمینه جراحی آموزش دیده اند. در حالی که متخصصان مغز و اعصاب روی روش های درمانی دیگر تمرکز می کنند و اجازه جراحی را نمی دهند.


آیا می توانم نوبت آنلاین با متخصص مغز و اعصاب در شیراز بگیرم؟

آره! دکترتو در تمام شهرهای ایران فعالیت می کند و با پزشکان و جراحان زیادی همکاری می کند. برای مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در شیراز به لیست متخصصین مغز و اعصاب شیراز مراجعه کنید و نوبت بگیرید.

وظیفه متخصص مغز و اعصاب چیست؟

متخصص مغز و اعصاب ابتدا معاینه فیزیکی انجام می دهد و سپس آزمایش های مختلفی را برای تعیین علت اصلی درد عصبی تجویز می کند. سپس بسته به علت بیماری، دارو تجویز می کند یا استراتژی خاصی را برای درمان بیماری عصبی سازماندهی می کند. متخصصان مغز و اعصاب می توانند بیماری ها را در افراد در هر سنی تشخیص دهند، اما متخصصان مغز و اعصاب سالمندان یا متخصصان مغز و اعصاب کودکان معمولاً افراد در سن خاصی را درمان می کنند.


با متخصص مغز و اعصاب اصفهان تماس بگیرید

برای گرفتن نوبت از متخصص مغز و اعصاب در اصفهان نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. می توانید لیستی از متخصصان مغز و اعصاب اصفهان را در وب سایت نوبت دهی آنلاین پزشک خود و زمانی که قصد مراجعه به روانپزشک را دارید مشاهده کنید. تصمیم بگیرید و اقدام کنید تا یک قرار ملاقات بگذارید.



متخصص مغز و اعصاب چه آزمایشاتی را انجام می دهد؟

هنگامی که برای اولین بار به مطب متخصص مغز و اعصاب مراجعه می کنید، پزشک یک معاینه فیزیکی و یک معاینه عصبی انجام می دهد. معاینه عصبی اولیه با اندازه گیری وضعیت روانی و تظاهرات عصبی فرد ارائه می شود. در برنامه روزانه پزشک از ابزارهای معاینه ساده مانند چکش رفلکس و لامپ استفاده می کند و وضعیت بیمار را در موارد زیر بررسی می کند:


قدرت کلمات

مهارت های حرکتی

حدت بینایی و عضلات خارجی

هماهنگی حرکات بدن

قدرت و قدرت

متر

آیا امکان سفارش آنلاین متخصص مغز و اعصاب در کرج وجود دارد؟

آره! همانطور که متوجه شدیم سایت همسریابی آنلاین پزشکی دکترتو در تمامی شهرهای ایران فعالیت می کند و با پزشکان هر شهر همکاری می کند. برای گرفتن نوبت با متخصص مغز و اعصاب در کرج می توانید به دایرکتوری متخصصین نوروپاتولوژی در کرج مراجعه کرده و پزشک مورد نظر خود را انتخاب کرده و نوبت بگیرید.

متخصص مغز و اعصاب برای تشخیص از چه ابزار و آزمایشاتی استفاده می کند؟

بر اساس نتایج معاینه فیزیکی و بازتاب و ارزیابی فرد از نتایج معاینه، متخصص مغز و اعصاب ممکن است آزمایش های دیگری را که در زیر معرفی می کنیم، تجویز کند.



1. پونکسیون کمری

اگر متخصص مغز و اعصاب معتقد است که مشکلات و علائم عصبی شما ناشی از یک اختلال ستون فقرات است، ممکن است از مایع نخاعی شما نمونه برداری کرده و آن را آزمایش کند. در حین پونکسیون کمری، یک سوزن وارد ستون فقرات می شود و پس از بیهوشی، نمونه ای از مایع نخاعی گرفته می شود.

معمولاً پزشک در موارد زیر در صورت مشکوک شدن، سوراخ کمر را تجویز می کند:

مننژیت

آنسفالیت

نظامی

سرطان خون

بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس

انقراض ذهن

خونریزی در مغز.


2. تست پارگی یا تست کشش

میاستنی گراویس یک بیماری عصبی عضلانی نادر است که باعث ضعف عضلانی در بازوها و پاها می شود. تست کشش می تواند به پزشک شما در تشخیص میاستنی گراویس کمک کند. در این آزمایش پزشک دارویی به نام تنسیلون را به شما تزریق می‌کند و از فرد خواسته می‌شود حرکات مختلفی مانند نشستن و ایستادن، باز و بسته کردن پاها و بالا بردن دست‌ها را انجام دهد، سپس پزشک اثر را مشاهده می‌کند. حرکات دارو و عضلات را بر روی وضعیت بیمار تجزیه و تحلیل می کند.



3. الکترومیوگرافی (EMG)

الکترومیوگرافی فعالیت الکتریکی بین مغز (یا نخاع) و اعصاب حرکتی محیطی را بررسی می کند. در واقع یک متخصص مغز و اعصاب از الکترومیوگرافی برای اندازه گیری پاسخ عضلات فرد به تحریک الکتریکی نورون های حرکتی (اعصاب ویژه ای که حرکت عضلات را کنترل می کنند) استفاده می کند.

در طول الکترومیوگرافی، یک تکنسین آموزش دیده یک سوزن کوچک به نام الکترود را وارد عضله می کند. این الکترودها فعالیت های الکتریکی مختلفی را که در طول حرکت و در حالت استراحت در بافت ماهیچه ای رخ می دهد، ثبت می کنند.

الکترومیوگراف‌ها الکترومیوگرام‌هایی تولید می‌کنند که نتایج آزمایش را ثبت می‌کنند و متخصصان مغز و اعصاب می‌توانند از آن برای تشخیص اختلالات عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس و ALS استفاده کنند.


4. الکتروانسفالوگرام (EEG)

متخصص مغز و اعصاب برای اندازه گیری و ثبت فعالیت الکتریکی مغز، نوار مغزی را تجویز می کند. برای انجام آزمایش، یک تکنسین الکترودهایی را در اطراف پوست سر قرار می دهد که شبیه فنجان های کوچک هستند و سپس تکنسین محیط را تغییر می دهد (مانند نورها یا صداهای مختلف) به طوری که دستگاه سیگنال های مغز را اندازه گیری می کند. این تکنیک به تشخیص بیماری‌های مغزی از جمله التهاب، تومورها و تروما و همچنین تشنج و اختلالات روانی کمک می‌کند.


5. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی I (MRI)

MRI از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و امواج رادیویی برای گرفتن عکس از داخل مغز شما استفاده می کند. این آزمایش می تواند به متخصصان مغز و اعصاب در تشخیص تورم و سایر آسیب های مغزی کمک کند.


6. سی تی اسکن

سی تی اسکن از ترکیبی از اشعه ایکس و فناوری تصویربرداری کامپیوتری برای ایجاد تصاویر دقیق از مغز، نخاع و اعصاب محیطی استفاده می کند. این آزمایش به پزشکان اجازه می دهد تا ناهنجاری هایی را که ممکن است باعث علائم شما شوند بررسی کنند

مطالعه از منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-مغز-و-اعصاب-شیراز





[ بازدید : 223 ]

[ جمعه 5 خرداد 1402 ] [ 11:17 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]