وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


برای بیمارانی که خواهان لبخندی زیبا هستند، اما از روشی مطمئن نیز استفاده می کنند، لمینیت بدون درز ممکن است گزینه مناسبی باشد. یک جایگزین عالی برای کفپوش های لمینت مینیمال یا بدون برش یا کابینت های سنتی. با این حال، کمدهای مینیمال یا نامرتب برای همه مناسب نیست.

مقایسه لمینت سنتی و تراش نخورده

مقایسه لمینت های معمولی و تراش نخورده

روکش یک روش بسیار محبوب برای افرادی است که می خواهند دندان های زشت یا ناقص خود را اصلاح یا بپوشانند. روکش ها راه حلی ساده برای اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ و ناهماهنگی جزئی دندان ها و زیباتر شدن آن ها هستند. این روکش های نازک را می توان در امتداد سطح دندان قرار داد و عیوب را ببندد تا لبخندی زیبا و جذاب ایجاد کند. آنها معمولاً به هشت دندان جلویی متصل می شوند.

بسته به نوع روکش انتخابی، حدود 5 تا 7 سال دوام می آورند و می توانند به عنوان جایگزینی برای بسیاری از گزینه ها استفاده شوند، در اینجا به انواع گزینه های روکش و اینکه چگونه می توانند به شما کمک کنند، می پردازیم.به لبخندی زیبا و سالم برسید.

کاورهای سفارشی

پوشش های سنتی

روکش های سنتی معمولا از پرسلن ساخته می شوند. آنها به طور دائم به دندان ها متصل می شوند و با دقت آماده می شوند تا به درستی جا بیفتند. هنگامی که آنها را نصب می کنید، باید مقداری از مینای دندان را بتراشند، حدود 0.5 تا 0.7 میلی متر، یا دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ.

برای این روش بیمار باید مینای دندان سالم داشته باشد، اگر مینای دندان کمتر از حد طبیعی باشد، احتمال افتادن روکش ها افزایش می یابد. این روش به تراشیدن مینای دندان نیاز دارد زیرا روکش ها دائمی هستند. با این حال، روکش‌های سنتی می‌توانند هر دندان شکسته، ترک خورده یا تغییر رنگی را به دندانی متقارن و شفاف تبدیل کنند که از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر است.

لمینت برش نخورده

لمینت بدون برش را می توان بدون عوارض جانبی دائمی استفاده کرد. لمینت های برش نخورده مانند روکش های سنتی نیازی به برش مینای دندان سالم ندارند و برای ایجاد ظاهری زیبا به دندان چسبانده می شوند. لمینت های برش نخورده برای بیمارانی مناسب است که نمی توانند ونیرهای کامپوزیت را انتخاب کنند و نمی خواهند مینای دندان سخت را برش دهند.

برای افراد مسن و بزرگسالان با دندان های کوچک که دندان هایشان کمی تغییر رنگ داده یا فرسوده شده است، انتخاب خوبی است. روکش ها را می توان در هر زمانی توسط دندانپزشک شما برداشت و برای قرار دادن آن ها نیازی به بی حسی موضعی نیست. اما اگر دندان های حساسی دارید، مقدار کمی بی حس کننده موضعی روی مینای دندان شما استفاده می شود.

کدام پوشش برای من مناسب است؟

روکش مناسب برای دندان های خود را پیدا کنید

افرادی که برای روکش به دندانپزشکی مراجعه می کنند متوجه خواهند شد که هر دو گزینه لبخندی زیبا و جذاب ایجاد می کنند. روکش‌های سنتی راه‌حلی دائمی و ماندگار برای دندان‌های شما ارائه می‌کنند، در حالی که روکش‌های برش نخورده را می‌توان به سرعت در صورت نیاز برداشت.

با این حال، روکش‌های سنتی نسبت به لمینت‌های تقویت‌نشده ارزان‌تر هستند و مراقبت و نگهداری مداوم می‌تواند نتایج طولانی‌مدتی را ارائه دهد. بسته به قضاوت دندانپزشک، کدام یک از این گزینه ها برای اصلاح عیب دندان بهتر عمل می کند.

لمینت برش نخورده برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه روکش های چینی راه حلی عالی برای بسیاری از مشکلات لبخند هستند، دندانپزشکان برتر موافقند که همه بیماران نمی توانند از لمینت برش نخورده سود ببرند. اگر افراد بدون آماده سازی مناسب از روکش های چینی استفاده کنند، احتمالاً نمی توانند لبخند مورد نظر خود را بدست آورند.

روکش ها به ساختار دندان اضافه می کنند: میلی متر. تاج با ضخامت میلی متر مقداری به طول دندان اضافه می کند اگر دندان‌های کوچکی ندارید، لمینت‌های بدون روکش می‌توانند لبخند شما را کمی برجسته‌تر یا کمی حجیم‌تر نشان دهند.

شکل دندان - اگر دندان کج باشد، بخشی از آن بیرون زده است. دندانپزشک زیبایی باید دندان را مرتب کند تا پس از چسباندن تاج به دندان به نتیجه زیبایی برسد. بدون آماده سازی دندان، روکش باعث برجسته شدن بیشتر دندان می شود.

حاشیه بین تاج و دندان - در بسیاری از موارد، اگر دندان آماده نشود، پس از اینکه دندانپزشک روکش را به آن می‌چسبد، برجستگی از جایی که تاج شروع می‌شود، ایجاد می‌شود. یک برجستگی خفیف در بالای تمام زوایا ظاهر می شود، بدون حاشیه صاف بین صورت و دندان.

روکش های برش نخورده و مینیمال می توانند در رفع تعدادی از نگرانی های دندانپزشکی زیبایی در بزرگسالان و نوجوانان موثر باشند، از جمله:

دندان های ترک خورده یا شکسته

تغییر رنگ یا تغییر رنگ دندان ها

فاصله یا فاصله بین دندان ها

دندان ها کمی ناهموار یا نامرتب هستند

دندان های پر و شلوغ

دندان های پوسیده

دندان های کوچک

اگرچه هر مورد ممکن است متفاوت باشد، برخی از مواردی که در آنها لمینت بدون برش توصیه نمی شود عبارتند از:

اگر دندان های شما از نظر ساختاری سالم نیستند.

اگر دندان های شما به شدت نامرتب هستند.

اگر دندان های تیره دارید.

اگر پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارید.

مزایای استفاده از لمینت بدون برش

ورق نازک (ضخامت میلی متر یا کمتر)

آنها کوچکتر هستند.

آنها بسیار قوی هستند

چسبیدن آسان به مینای دندان.

نیازی به سوراخ کردن دندان نیست.

در بیشتر موارد نیازی به بیهوشی نیست.

مراجعه به دندانپزشک موقتی است.

انواع لمینت بدون برش

انواع لمینت بدون برش

امروزه انواع لمینت بدون برش یا حداقل در بازار وجود دارد. Lumineers یکی از برندهای پرفروش است.

علاوه بر Lumineers، بسیاری از برندهای دیگر محصولات کم تهاجمی برای اصلاح لبخند متناسب با هر فرد در دسترس هستند. برخی از نام های تجاری مختلف شامل پوشش های ویوانیر، دوراتین و لیتیوم دی سیلیکات و غیره است.

قبل از انتخاب برای بازگرداندن زیبایی لبخند خود می توانید عکس های واقعی قبل و بعد از روکش ها را ببینید. فقط به این دلیل که یک برند خاص پرفروش است به این معنی نیست که بهترین محصول برای شماست.

برای تعیین اینکه آیا روکش های شل یا نازک برای شما مناسب هستند، لطفاً یک مشاوره رایگان برای اصلاح لبخند با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید. همراه با مشاوره، دندانپزشکان گزینه های مختلف درمان دندان را برای رفع نیازهای خاص شما توضیح خواهند داد. قبل از شروع درمان، یک معاینه کامل برای تعیین سلامت دندان های شما و اقدامات خاص مورد نیاز برای ایجاد لبخندی زیبا و سالم انجام می شود.

راه انجام

لمینت را بدون برش قرار دهید

برای قرار دادن لمینت بدون برش، تصویر دیجیتالی از دندان شما لازم است. از آنجایی که هیچ روکش سفارشی متناسب با لبخند شما وجود ندارد، اسکن اطلاعات ارزشمندی در مورد اندازه و شکل تاج های نهایی مورد نیاز در اختیار آزمایشگاه دندانپزشکی قرار می دهد. در بیشتر موارد، عکس دندان یا اسکن دیجیتال در طول مشاوره گرفته می شود.

لمینت برش نخورده حدود 1-2 هفته طول می کشد تا لبخند شما را اصلاح کند. پس از تکمیل این موارد، قرار ملاقات شما تعیین می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، تخمگذار لمینت بدون برش بسیار ساده است. ابتدا اندازه روکش ها بررسی می شود و سپس دندانپزشکان هر روکش را به صورت جداگانه روی سطح جلویی دندان قرار می دهند. وقتی کار تمام شد، دفتر را با یک لبخند زیبا و جدید ترک خواهید کرد.

مراقبت بیشتر

پس از قرار دادن لمینت های برش نخورده محدودیتی در رژیم غذایی و توجه خاصی نخواهید داشت و می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردید. دلیل این امر این است که پس از قرار دادن روکش ها، به طور دائم به دندان های شما متصل می شوند و نیازی به درمان خاصی ندارند. به عبارت دیگر لمینت های برش نخورده جادویی هستند.

با این حال، فقط به این دلیل که لمینت برش نخورده قوی است، به این معنی نیست که اصلاً نمی شکند. در واقع، آنها به اندازه دندان های طبیعی شما در معرض آسیب هستند. این بدان معناست که برای اینکه به آنها آسیب نرسانید، باید از هر گونه فعالیتی که می تواند به دندان های طبیعی شما آسیب برساند، خودداری کنید. نمونه هایی از رفتارهایی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از: جویدن خودکار یا ناخن، جویدن یخ، سیگار کشیدن، استفاده از دندان برای باز کردن کیسه ها، ساییدن یا تمیز کردن دندان ها.

همچنین باید لمینت های خود را مانند دندان های طبیعی خود نگه دارید. اگرچه آنها به مراقبت خاصی نیاز ندارند، مهم است که از دهان خود به خوبی مراقبت کنید، از جمله مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید و نخ دندان کشیدن روزانه. همچنین باید حداقل هر شش ماه یک بار برای معاینه دندان و تمیز کردن مینای دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

ماندگاری لمینت برش نخورده چقدر است؟

ویزیت منظم دندانپزشکی و رعایت بهداشت روزانه دهان شما را برای مدت طولانی به بهترین شکل ممکن نگاه می دارد و ونیرهای شما را بدون برش نگه می دارد. در بیشتر موارد، روکش های برش نخورده حدود 5 تا 7 سال دوام می آورند و روکش های سنتی 10 تا 15 سال دوام می آورند. تفاوت در طول عمر عمدتا به این دلیل است که روکش‌های بدون خط نازک‌تر هستند و سریع‌تر از روکش‌های ضخیم سنتی سایش می‌شوند.

ماخذ مقاله: https://drsheidaclinic.com/





[ بازدید : 194 ]

[ دوشنبه 26 تير 1402 ] [ 20:30 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]