وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

زمان آبیاری چقدر است؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که هنگام نصب گل ها، گیاهان و باغ ها را آبیاری می کند. یعنی شما می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه چند بار در روز و چند دقیقه آبیاری شود. با این کار می توانید برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل هایتان با مشکل کم آبی مواجه نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا چندین قسمت از باغ شما را آبیاری کند و نیازی به خرید چندین تایمر نیست. یک تایمر با سخت افزار اتصال می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه های مصرف آب بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری با دست باعث از دست دادن آب می شود و چون تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه با دست مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. لوسیون قطره قطره به گیاه می رسد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون که کل کشور و حتی تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به خصوص اینکه بخش زیادی از آب مصرفی در کشاورزی و باغداری است و آبیاری بی‌زمینه این میزان را افزایش داده است.



نحوه نصب و کار تایمر آبیاری قطره ای خانگی

نصب تایمر بسیار آسان است. دارای یک ورودی است که به منبع آب وصل می شود و یک خروجی که مستقیماً به دیگ ها می رود. تجهیزات لازم برای اتصال مستقیم چند دیگ معمولا در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که می توانید یک شیر آبیاری را مستقیماً پشت دریچه خروجی برای هر تعداد گلدانی که دوست دارید نصب کنید.

این دستگاه با باتری کار می کند. همچنین باتری کمی مصرف می کند. هر دو مدل می توانند 3 ماه و بیشتر با دو باتری 1.5 ولت کار کنند. فقط شیر را وصل کنید. باتری ها را در محفظه قرار دهید و حالت RUN TIME OFF را روشن کنید تا زمانی که پس از 30 ثانیه صدای روشن شدن موتور را بشنوید. اکنون می توانید برنامه مورد نظر خود را برای شروع تایمر روشن کنید.

توجه: اگر هوا سرد است و احتمال یخ زدگی وجود دارد، باید پیشخوان را بردارید. در بیشتر موارد، ماشین حساب در زمستان توصیه نمی شود.



نحوه تنظیم تایمرهای آبیاری خانگی

انواع آنالوگ و دیجیتال در نصب تفاوت هایی دارند. اما به طور کلی هر دو مدل دارای دو ویژگی مهم هستند.

فرکانس: به معنای زمانی است که در آن یک برنامه آبیاری تکرار می شود. به عنوان مثال، می توانید فرکانس آب را هر روز یک بار به مدت 48 ساعت تنظیم کنید.

زمان اجرا: مدت زمان آبیاری را نشان می دهد. هنگام بررسی آبیاری قطره ای، ابتدا باید در نظر بگیرید که بهترین زمان برای آبیاری گلدان چه زمانی است. به عنوان مثال، ممکن است 10 دقیقه یا 5 دقیقه یا کمتر طول بکشد. این بستگی به نوع گلدان شما و برنامه آبیاری آنها دارد.



تایمر دیجیتال و نوع آنالوگ این دو دکمه را دارند.

برای تایمر آنالوگ: اگر فرکانس را روی 10 در ساعت 8 صبح امروز تنظیم کنید و زمان آبیاری را روی 10 دقیقه تنظیم کنید، به این معنی است که گلدان بعد از 12 ساعت به مدت 10 دقیقه گرم می شود. این توالی هر 12 ساعت تکرار می شود.

با توجه به برنامه آبیاری خود می توانید چندین بار بین 6 ساعت تا 1 هفته تنظیم کنید. یعنی هفته ای یکبار آبیاری کنید. اگر می خواهید گل ها را به صورت دستی در یک ساعت یا روز مشخص آبیاری کنید، می توانید زمان شروع را تنظیم کنید و آبیاری را انجام دهید و پس از اتمام آبیاری دستی، دوباره زمان کار را تنظیم کنید.

تایمر دیجیتال: تایمرهای دیجیتال کمی پیشرفته تر هستند. می توانید ساعت دستگاه خود را به صورت دستی تنظیم کنید. درست مثل یک ساعت دیجیتال شما می توانید تصمیم بگیرید که برنامه شما چه زمانی شروع شود. بر خلاف آنالوگ که برنامه از زمانی که شما تنظیم می کنید محاسبه می کند.

یک دکمه دیجیتال برای تنظیم ساعت، تنظیم زمان و مدت آبیاری وجود دارد. به عنوان مثال، تایمر آبیاری Orbit دارای صفحه ای است که به شما امکان می دهد از طریق دکمه های تایمر به تمام اطلاعات لازم دسترسی داشته باشید. دو واقعیت جالب دیگر وجود دارد. می توانید تمدید زمان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر باران باریده است و باغ شما خودکار است، می توانید آبیاری را به تعویق بیندازید. همچنین می توان آن را با دست تنظیم کرد که انجام آن آسان است.

چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را بهینه کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار مناسب برای آبیاری وجود دارد. به عنوان مثال، نوع گل شما می تواند برنامه آبیاری شما را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند و برخی از گل ها مانند کاکتوس ها به آبیاری مکرر نیاز ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های متفاوتی دارید می توانید از مدل تایمر آبیاری با دو یا چند دروازه استفاده کنید. شما می توانید برای هر سوکت برنامه زمانی متفاوتی تنظیم کنید تا بر اساس آن آبیاری شوند.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با اولین آبیاری تعیین می شود. هنگامی که برای اولین بار عملیات آبیاری را انجام می دهید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. و سپس وقت خود را صرف کنید و تماشا کنید که گل ها در عرض چند دقیقه به طور کامل آبیاری می شوند.

برای زمین، شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و غیره. در میزان فشار و زمان مورد نیاز نقش دارد. اگر یک یا دو بار بر عملیات آبیاری نظارت داشته باشید، می توانید زمان مناسب و فشار ثابت را برای آبیاری تعیین کنید و همیشه بر اساس آن پیش بروید. ویژگی‌های برخی از دستگاه‌ها، مانند تایمر آبیاری Orbit، همچنین به شما امکان می‌دهد تا تاخیر باران را بدون دست زدن به برنامه اعمال کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق برای آبیاری را تعیین کرد و همه چیز به شرایط شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.

ادامه مطلب: https://abniro.com/hose-faucet-timers/





[ بازدید : 94 ]

[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 ] [ 12:02 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]