وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


Free vector merry go round with rocket cars بیست و هفتمین دوره دهکده جهانی دبی در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ (سه آبان ۱۴۰۱) آغاز میشود و این طور به نظر میرسد که این جاذبه تفریحی و فرهنگی در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) به کار خود پایان دهد. این رویداد هر پنج سال یک بار اتفاق میافتد که میزبانی جدیدترین دوره اکسپو بر عهده شهر زیبای دوبی است. در آینده است که قرار است طی هفته های آینده در دوبی افتتاح شود. طراحی منحصر به فرد این موزه توسط طراح کهنه کار دوبی Shaun Killa انجام شده است. در این موزه همچنین فضای خاصی برای کودکان سه تا ده ساله به وجود آمده است تا بتوانند در چشم اندازی خاص و در محیطی منحصر به فرد به استفاده از قابلیتهای خود تشویق شوند. در شهر دبی، بسیاری از تابلوهای جادهها به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است و نکتهی جالب این که زبان عربی در لیست زبانهای دنیا جزو رتبههای اول از نظر دشواری است؛ اما از آنجایی که ما ایرانیان تا حدودی با این زبان آشنا هستیم میتوانیم با سرعت بالاتری آن را فرابگیریم. موزه دبی، در داخل قلعه الفهیدی قرار دارد که تا سال 1896 خانه یک پادشاه بسیار قدرتمند بود. برای رفتن از فرودگاه بین المللی دبی به فرودگاه بین المللی کلارک انتخاب شما به یک گزینه حمل و نقل محدود میشود اما این بدین معنی نیست که نمیتوانید سفرتان را تا حد امکان راحت کنید.

این بیمه توسط کارفرمایان تنظیم میشود و به متقاضیان امکان دسترسی به بهترین از خدمات درمانی دبی را میدهد؛ همچنین برای داشتن خدمات درمانی بهتر، بیمه درمانی خصوصی توصیه میشود. القدره تنها ۴۰ دقیقه با مرکز خرید امارات فاصله دارد و یکی از معروفترین مکانهای کمپینگ کویر دبی است. پارکهای آبی وسیع با سرسرههایی مرتفع و طولانی و استخرهایی عظیم در قلب کویر گرم و خشک دبی، تداعیگر بهشت روی زمین هستند. از سفر به برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، تا تجربه یخبازی در اسکای دبی، تنها پارک یخبازی در منطقه خاورمیانه، از قایقسواری در خور دبی تا تفریح در پارکهای آبی و تفریحی، از گشت و گذار در جزیره نخل جمیرا تا شام رومانتیک در هتل برج العرب، در دبی منتظر شما هستند. آکواریوم دبی مال، پیست اسکی، فواره دبی و صدها جاذبه گردشگری دیگر برای تفریح و خوشگذرانی شما آماده شدهاند. یکی دیگر از مکان های تفریحی ساخته شده در دبی میباشد که قابل ذکر است، مساحت این مجموعه حدود دو هزار و هفتصد متر مربع می باشد و دارای حدود 74 بازی و تفریح هیجان انگیز برای استفاده بازدید کنندگان می باشد که بر روی آب دریا ساخته و واقع شده است. این پارک با داشتن ۲۵۰۰۰۰ متر مربع مساحت از وسیع ترین پارک های آبی این شهر محسوب می شود. عکسهای زیبای ساحل جمیرا یادگاری خوبی از این هتل برای بازدید کنندگان می باشد. این موزه با طراحی خلاقانه و چشم نواز به مکانی پربازدید در شهر زیبای دبی که همواره در صنعت گردشگری پیشرو بوده، تبدیل شده است.

پیست اسکی دبی مکانی است که در تمام طول سال هوای یکسانی دارد و آماده ارائه خدمات خود به ورزشکاران است. این عایق هوا باعث می شود که پیست اسکی دبی به حالت منجمد وبرفی بماند و اگر این عایق نباشد گرمای هوای دبی باعث می شود که این پیست به استخر آب تبدیل شود، این عایق آنقدر موثر است که حتی اگر سیستم خنک کننده از کار بیفتد، 3 روز طول می کشد تا هوای مداری شروع به ذوب شدن کند، ماده داخل کانال های خنک کننده اسکی از گاز سمی آمونیاک ساخته شده است که با استفاده از فرآیند شیمیایی خاصی هوای اسکی دبی را به طور دائم در دمای یک یا دو درجه سانتیگراد زیر صفر سرد نگه می دارد. این پیست در مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates )، یکی از محبوبترین مراکز خرید دبی واقع شده است که در ادامه یوتراوز شما را با یکی از بهترین و لوکسترین تفریحات دبی آشنا میکند. البته این پیشنهاد تنها از ما نیست و رشد گردشگری این شهر ثابت کرده است که دبی به عنوان یکی از جذابترین مقصدها همواره گردشگرهای بینالمللی را به خود جذب میکند. قرن بیست و یکم در دبی فعالیتهای بسیاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شد، سپس چند منطقهی آزاد مانند جبل علی تاسیس شد که با شرایطی عالی به شرکتهای خارجی اروپایی یا آمریکای شمالی اجاره داده شدند و از شرایط خوب آن میتوان به بینیاز بودن آنها به شریک اماراتی اشاره کرد. منطقهی آزاد تجاری جبل علی نیز در دههی 1980 برای جذب سرمایه گذاری صنعتی ایجاد شد که فعالیتهای تجاری مستقر در این مکان شامل ذوب آلومینیوم، خودروسازی و تولید سیمان است. دبی با توجه به تلاش مسئولانش در زمینهی آموزش و تحصیلات تکمیلی به قطب تجاری بینالمللی در جهان آسیایی و عرب تبدیل شده است. به محض ورد، بناهای فانتزی، ترکیب رنگها و گوناگونی معماری ساختمانها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، هر طرف را که نگاه کنید، خودتان را در گوشهای از دنیا خواهید دید.

نکته: حدود ۲۰ درصد از کل معامله های طلای جهان در این بازار انجام میشه. وسعت دبی 4.114 کیلومتر مربع و جمعیت حدودی این شهر معادل 3.089.000 نفر است که 15 درصد از آنها بومی و مابقی مهاجران آسیایی هستند. آنها میتوانند به شکلگیری ایدههای خلاقانه کمک زیادی کنند و با گفتن ایدههای نوآورانهای که در ذهن خود دارند در ایجاد آیندهای زیباتر برای خاورمیانه کمک بسیاری داشته باشند. در این نمایشگاه بهترین افراد جهان برای ساختن دنیا و آیندهای بهتر دورهم جمع میشوند. این فضای خالی همچنین میتواند نمایانگر آیندهای باشد که هنوز نانوشته است و بشر میتواند با قدرت بیانتهایش آن را خلق کند. در آگوست 2021، با وجود اینکه درهای موزه هنوز باز نبود، موزه آینده توسط مجله «نشنال جئوگرافیک» به عنوان یکی از زیباترین موزههای جهان معرفی شد. همانطور که در بالا برایتان گفتیم موزه دبی در قلعه آل فهیدی ( Al-Fahidi Fort ) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از شهر دبی ساخته شد . تعداد مکانهایی که برای پارک خودرو در نظر گرفته شده بسیار محدود است و دلیل آن تشویق افراد به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ذکر شده است. مثلاً به این فکر کنید میتوانید با تعداد زیادی از افراد معروف و فیلسوفان قرن در یک مکان ملاقات داشته باشید و چیزهای جدید زیای را تجربه میکنید. این حراج در پایان سال میلادی شروع میشود و تا آغاز سال جدید ادامه دارد. علاوه بر جاذبه های محبوب پیشین، چندین جاذبه جدید هیجان انگیز دیگر به آن اضافه شده است. با وجود آنکه بنای موزه هنوز تکمیل نشده، اما در طول سالیان گذشته میزبان چندین نمایشگاه مستقل بوده است. این مجموعه شامل چندین کیوسک بود که با موضوع کشورهای مختلف ساخته شده بودند. علاوهبر این، برای ایجاد فرم دلخواه و روکش منحصربهفرد و حل چالشهای خاص طراحی، ابزارهای مدلسازی پارامتریک و الگوریتمهای ساختمانی جدیدی در ساخت و توسعه مجموعه به کار رفتهاند.

پارک آبی آتلانتیس دبی دارای دو ساحل خصوصی فوقالعاده زیبا و جذاب است که برای بازدیدکنندگان ارائهی تجربهای منحصربهفرد از خلقشدن در کنار دریا و آبگرفتن فراهم میکنند. پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم جزئی از پروژه های برتر دبی تا سال ۲۰۵۰ می باشد که در جهان بی نظیر است. این نوشته که پنجرههای آن را تشکیل میدهد، شعری از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم با مضمون چشمانداز خود از آینده شهر دارد. دبی دو فرودگاه به نامهای فرودگاه بینالمللی دبی (Dubai airports) و فرودگاه بین المللی آل مکتوم (Al Maktoum International Airport) دارد که بزرگترین و اصلیترین فرودگاه دبی، فرودگاه بین المللی دبی میباشد. در دلفین بی دبی، غواصی با دلفین ها فقط برای افراد بالاتر از 12 سال امکان پذیر است؛ بچه های 12 سال و کمتر، باید با یک بزرگتر بالای 18 سال همراه باشند. علاوه بر اینها یک قایق شیشهای در آکواریوم دبی وجود دارد که از کف آن امکان تماشای اعماق آب هست. در کنار پارک های ساحلی، مانند پارک ساحلی جمیرا و پارک صفا دبی، شما گزینه های دیگری هم دارید که می توانید برای تفریح، ورزش و یا پیک نیک از آن ها استفاده کنید. محبوبیت صفا پارک تنها در میان توریستان و مسافران دبی نیست، این پارک به دلیل تپه های چمنی زیبا و محیط جنگلی مکان اصلی و انتخاب اول خانواده های دبی برای پیکنیک در هوای آزاد است. باید بدانید که مردمان دبی بیشترین احترام را به توریستان قائل هستند و به چشم مهمان به آنها نگاه میکنند با قهوه، میوه، میوه خشک شده و خرما از آن ها پذیرایی می کنند تا دیده مثبتی را به آنها نشان دهند؛ همچنین رفتار مردم دبی با ایرانیان طوری است که شما احساس میکنید در کشور خود اقامت دارید و سعی میکنند که شما احساس غریبی نکنید و سفری بیاد ماندی داشته باشید.

از برج خلیفه که بلندترین ساختمان جهان است، تا جزیره نخل جمیرا که یک شاهکار معماری و مهندسی است، دبی برای هر سلیقهای چیزی دارد. پس می توان نتیجه گرفت که قیمت طلا در بازار طلا دبی در مدت یک ماه چیزی حدود ۳ دلار کاهش قیمت داشته است. در بهار نیز دمای هوا در دبی معتدل است و قیمت تور دبی متوسط است. هنگام بازدید از موزه آینده دبی میتوانید انواع وسایل نقلیه برقی خود را با برق این بنا شارژ کنید. فرقی نمیکند که درون برج خلیفه هستید یا در کنار دریاچهاش قدم میزنید، در هر صورت میتوانید از تماشای نمایش موزیکال چشمنواز آبنمای آن دیدن کنید. طب چینی نیز در جهان بسیار معروف است، و به عنوان یک طب قدیمی در بسیاری از دانشگاهها تدریس میشود. در این فصل، هوا خنکتر است و شما میتوانید از تخفیفهای فراوانی که در مراکز خرید و بازارهای دبی ارائه میشود بهرهمند شوید. این موزه جهانی ورای تصور انسان را به تصویر میکشد و به سوالات فراوانی در خصوص آینده بشر، شهرها، جوامع، زندگی روی سیاره زمین و فضا پاسخ میدهد. تپه سبز رنگ روی موزه، نماد زمین نامیده میشود و مرکز توخالی آن، آینده ناشناخته را به تصویر میکشد. بهعلاوه فروشگاههای کوچک بازار مدینه جمیرا اقدام به فروش لوازم منحصربهفردی میکنند که فرهنگ منطقه را به تصویر میکشد.

در واقع اهالی امارات و دبی سعی میکنند که نهایت مهمان نوازی را که جزئی از فرهنگ مردم شده است را در برابر توریستها از خود نشان دهند. شهرداری نه تنها خدمات را در شهر مدیریت میکند، بلکه محرک اصلی رشد اقتصادی در امارات است. در نهایت، با ساخت یکی از شاهکارهای معماری مدرن در دبی، آکواریوم دبی مال به عنوان یکی از جاذبههای گردشگری مهم در این شهر شناخته میشود. این سازه جذاب و شگفتانگیز سبب شده تا بار دیگر نام شهر دبی، بهعنوان شهری پیشتاز در ساخت عظیمترین سازهها بدرخشد. این هتل 50 رستوران مختلف دارد که این امکان را فراهم میآورد تا در هر جایی از هتل بتوانید غذای مورد نظر خود را سرو کنید. در اینجا امکان پرواز در شرایط آبوهوایی مختلف و مکانهای دلخواه وجود دارد. ۳۳ هزار نوع ماهی، کوسه و آبزیان دیگر در این آکواریوم عظیم زندگی میکنند. شاید تجربه حضور آبزیان در پارک آبی، شنا در کنار دلفینها و یا غذا دادن به سفرهماهیها از آن خاطرات ماندگاری شود که در سفر به دبی، فقط میتوانید در پارک آبی آکواونچر، تجربه کنید. طبق آمار اعلام شدهی سال 2005 در رابطه با دین مردم شهر دبی، 70 درصد پیروی دین اسلام، 14 درصد پیروی دین مسیحیت، 10 درصد هندوئیسم و مابقی بهایی و بودیسم هستند.

دبی، شهر پر زرق و برقی در دل خاورمیانه است و علاقه خاص ایرانیان به آن سبب شده تا درصد بالایی از ساکنان و مسافران آن ایرانی باشند. • ساعت کاری موزه از تاریخ 23 فوریه 2022 هر روز از ده صبح تا 6 بعد از ظهر است. در این حراج، شما میتوانید از تخفیفات فوق العاده بر روی کالاهای لوکس و برند استفاده کنید. در طول این حراج، شما همچنین میتوانید از جشنوارههای نور و صدا، آتش بازیهای رنگین و برنامههای سنتی و محلی دبی نیز لذت ببرید. در این بخش از معرفی دبی باید بدانید که این شهر به عنوان شهری توریستی و جذاب در سراسر دنیا معروف است زیرا شما در هر فصل سال که به این شهر سفر کنید تفریحات، سورپرایزهای فصلی و جشنوارههای خرید خاصی در آن وجود دارد. همچنین، در طول این حراج، رویدادهای جالب و جذابی همچون کنسرتهای موسیقی، نمایشهای تئاتر، نمایشگاههای هنری و جشنوارههای خانوادگی برگزار میشوند که شما را سرگرم خواهند کرد. این حراج در تابستان برگزار میشود و به مدت دو ماه ادامه دارد. علاوه بر خرید، میتوانید از برنامههای فرهنگی، هنری، ورزشی و سرگرم کنندهای که در طول این حراج برگزار میشوند نیز لذت ببرید. شما میتوانید برای آشنایی کامل با بهترین زمان سفر به دبی از صفحهی مربوطه دیدن کنید. تورهای دبی از شیراز، اهواز، تبریز و… • اگر تور دبی یا بلیط ورودی شما به موزه به هر دلیلی بعد از رزرو کنسل شود، هیچ هزینهای بازگردانده نخواهد شد.

صدور ویزا دبی کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی می باشد و هیچ ویزایی در سفارت دبی در تهران صادر نمی گردد . بلیتهای ورودی «زیباترین سازه زمین» به صورت آنلاین موجود هستند. هنگامی که در سفر به دبی از این مکان خاص بازدید میکنید، با اولین قدم به داخل سازه گویی به 50 سال بعد وارد شدهاید. بازدیدکنندگان میتوانند هنگام بازدید از موزه، وسایل نقلیه برقی خود را شارژ کنند و مکانهای پارک خودرو برای تشویق به استفاده از وسایل حملونقل عمومی بسیار محدود است، زیرا یک پل 212 متری این سازه را به ایستگاه مترو «امارات تاورز» متصل میکند. این موزه با 4 هزارمگاوات انرژی خورشیدی با همکاری اداره آب و برق دبی، اولین موزه از نوع خود در خاورمیانه خواهد بود که گواهینامه پلاتینیوم برای رهبری در انرژی و طراحی محیطی و بالاترین امتیاز برای ساختمانهای سبز در جهان را دریافت میکند. سورتمهرانی، برفنوردی، دیوارههای یخی و بسیاری دیگر از سرگرمیهای پرهیجان زمستانی در شهر کویری دبی، لحظاتی فراموشنشدنی و زیبا را برای بازدیدکنندگان به ارمغان میآورد. موزهی دبی که در قلعهای متعلق به قرن هجدهم قرار دارد، مصنوعات و نمایشگاههای مرتبط با تاریخ و فرهنگ سنتی منطقه را به نمایش میگذارد؛ همچنین سیستم کتابخانهی عمومی دبی دارای چند شعبه در سراسر شهر است و تعدادی کتابفروشی در مراکز خرید شهر وجود دارد که گشت و گذار در آنها آشنایی خوبی با فرهنگ مردم دبی به وجود میآورد. برخی از این فروشگاهها که گاهی چند شعبه در سطح شهر دارند، کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب را میفروشند و از مراکز خرید ارزان در دبی محسوب میشوند.

نکته بسیار جالب خرید طلا در بازار دیره آن است که زیورآلاتی که دست ساز نیستند، با قیمت طلای خام عرضه می شوند که از این لحاظ بسیار حائذ اهمیت است. اگر دنبال مغازه خاصی هستید، با مراجعه به سایت دبی مال «thedubaimall.com» میتوانید از نقشه آن استفاده کنید که قابل بزرگنمایی است و نام همه مغازهها را نشان میدهد. این بازار معروفترین بازار دبی برای خرید اکثر مسافران و گردشگران خواهد بود که در این بازار تقریبا همه گونه کالایی را با قیمت هایی مناسب پیدا خواهید کرد و بسیاری از فروشگاه های این بازار متعلق به ایرانیانی است که در دبی سکونت دارند . قیمت هر توری بر اساس عواملی مثل تعداد شبهای اقامت، تعداد نفرات، درجه هتل، ارز و موارد مشابه متغیر است؛ اما غیر از این موارد باید بدانید که دبی به عنوان یکی از شهرهایی که در اکثر مواقع از مسافران زیادی میزبانی میکند و اگر دوست داشته باشید که در بهترین آب و هوا و شرایط جوی به دبی سفر کنید، ناگریز افزایش قیمت را به دلیل High season مشاهده خواهید کرد. قیمت بلیت ورودی موزه برای هر نفر ۱۴۵ درهم است. رفتن به این موزه سفری به آینده خواهد بود که برای لحظاتی شما را از تمام جهان موجود جدا کرده و چشمهایتان را برای تفکری نوآورانه و ساختارشکن باز میکند.

اگر شما هم به سفر به دبی علاقهمند هستید و دوست دارید که شگفتیهای این شهر مدرن را از نزدیک ببینید، تور دبی بهترین فرصت را فراهم میکند تا به این خواسته برسید. هدف افرادی که نمایشگاه اکسپو را پایهگذاری کردهاند به دست آوردن دستاوردهایی مثل ایجاد کردن بیش از ۹۰۰ هزار شغل است که برآورد میشود سود اقتصادی آن تا سال ۲۰۳۱ به ۳۳ میلیارد دلار برسد. از دیگر امکانات موجود در این پارک آبی معروف می توان به رستوران، کافه، سرویس بهداشتی، رختکن و حمام اشاره کرد. در این مقاله به بررسی یکی از معروف ترین پارک های آبی جهان پرداختیم. اتوبوسهای خطوط ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ که به ترتیب از ایستگاههای رشیدیه، یونیون و الغوبایبا حرکت میکنند نیز دسترسی شما را به دهکده جهانی دبی تسهیل خواهند کرد. در شب، چراغهایی در اطراف حروف و خطوط نقاشی شده روشن میشود که واقعا موزه را به منظرهای از آینده تبدیل میکند. این به شما بستگی دارد که دوست دارید از پنجره هتل به دریای آبی خیره شوید یا شبها مبهوت نمای روشن شهر شوید؛ با انتخاب یک هتل مناسب میتوانید اقامتی آسوده و راحت را تجربه کنید. اگر به دنبال یک تجربه گرم و آفتابی هستید، میتوانید در بهار یا پاییز به دبی سفر کنید. بنابراین، اگر به تایخ امارات و آثار باستانی علاقهمندید، بازدید از این موزه را از دست ندهید. جواب این سوال خیر است، دبی از شهرهای بزرگ و توریستی امارات به حساب میآید اما پایتخت نیست و شهر ابوظبی پایتخت است. توجه داشته باشید که یک ساعت قبل از بسته شدن دربها آخرین ساعت برای ورود گردشگران است. توجه داشته باشید که در مراکز دولتی و مدارس به زبان عربی صحبت، تدریس و نوشته میشود.

اغلب در مدارس دولتی به زبان عربی تدریس میشود، در حالی که تدریس در اکثر مدارس خصوصی و دانشگاهها به زبان انگلیسی انجام میشود. اکثر کارکنان آنها تحصیل کردهی کشورهای دیگر و بخش قابل توجهی از آنها نیز از آمریکای شمالی هستند. آنها به عجایب آینده اکولوژی مینگرند و با وضعیت سلامت و بهداشت انسان در نسلهای بعد آشنا میشوند و اگرچه مشخص نیست چه اثر هنری خاصی در داخل این موزه خواهد بود، اما هدف اصلی استفاده از فناوری پیشرفته برای نمایش هنر است .«موزه آینده» از آخرین تکنولوژیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، آنالیز دادهها، هوش مصنوعی و تعامل انسان با ماشین بهره میبرد و تمام محتوای آن توسط متخصصان تهیه میشود. یکی دیگر از قسمتهای سرگرمکننده در این نمایشگاه فعالیتهایی در راستای تناسباندام و سلامتی انجام میشود که شامل جلسههای ذهن آگاهی، تجربههای واقعیت مجازی و ورزشهای حرفهای میشود. یکی از نکاتی که در رابطه با این شهر نمیتوان انکار کرد فرودگاه وسیع دبی است. دبی که امروزه یکی از بهترین و جذاب ترین شهر های توریستی دنیا تبدیل شده است، دارای تفریحات لاکچری و متنوع و البته هیجان انگیزی می باشد. دبی یک شهر گرم و خشک است که در تابستان دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد میرسد. حراجهای فصلی دبی از جذابیتهای گردشگری این شهر محسوب میشوند. «موزه آینده دبی» یکی از خلاقانهترین ساختمانهای جهان و دارای مهندسی پیشرفته و طراحی فوقالعاده پیچیده به نظر میرسد. به عنوان مثال، Safari کوسه به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا کلاه ایمنی مخصوص طراحی شده را به سر کنند و در زیر آب در میان کوسه ها، پرتوها و ماهی های رنگارنگ راه بروند. مرکز خرید مرکاتو دبی در بخش جمیرا و فاصله 8 دقیقهای تا مرکز شهر واقع شده است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره خودرو در دبی لطفا از سایت ما دیدن کنید.





[ بازدید : 3214 ]

[ شنبه 8 مهر 1402 ] [ 19:28 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]