وصال

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ وصال خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


همه افراد و همه سنین باید هر 6 ماه یکبار سونوگرافی با مثانه پر و خالی انجام دهند که با مراجعه به پزشک عمومی و آزمایش ساده ادرار انجام می شود. متخصص مجاری ادراری و کلیه اعزام می شوند که به راحتی می توانند از بروز بیماری های خطرناک در آینده جلوگیری کنند و همچنین می توانند از آسیب جدی کلیه جلوگیری کنند. این بیماری در زنان بالای 35 سال که حاملگی های متعدد یا جراحی لگن داشته اند و یا در افرادی که از داروهای فشار خون بالا که باعث سرفه و افزایش فشار شکم می شوند مصرف می کنند شایع است و شیوع آن از 18 تا 50 درصد در زنان خانه دار متغیر است. در خانه های سالمندان که دارای بیماری های مختلف هستند و اختلالات حرکتی باعث شیوع این بیماری شده است.

اگر شخصی به دلیل سرفه، عطسه، خندیدن یا ورزش و هر گونه فعالیت بدنی دچار بی اختیاری و نشت ادرار شود و این امر باعث اختلال در انجام فرایض دینی، مسافرت و خارج از منزل و فعالیت های ورزشی می شود و فعالیت های عادی او با مشکل مواجه می شود. او از بی اختیاری ادرار رنج می برد. بی اختیاری ادرار در زنان مشکلی است که میلیون ها زن را در جهان درگیر کرده است و اکثریت این بیماران از سر شرم و حیا این مشکل را با کسی در میان نمی گذارند، ضمن اینکه بسیاری از موارد بی اختیاری ادراری خفیف یا شدید نیز قابل درمان است. سرپایی، قابل درمان اغلب ضعف عضلات کف لگن به دلیل بارداری، یبوست موقت و گذرا، استعمال دخانیات، افزایش سن، چاقی و بیماری های عصبی مانند ام اس نیز باعث بی اختیاری ادرار می شود. در این روش بدون بازکردن شکم و از طریق مجرای ادرار تحتانی با وسیله ای مخصوص نخ هایی از مثانه و رحم به جلوی شکم آورده شده و زیر پوست بسته می شود و به این ترتیب احشای لگن با ستون فقرات بالا کشیده می شود. . طناب. بیهوشی کمر انجام می شود و میزان عود فقط 2 درصد است در حالی که در روش های معمول میزان عود 40 درصد وجود دارد بنابراین این روش بسیار ایمن تر و موثرتر است.

انواع بی اختیاری ادرار

نوع اول:

بی اختیاری ادرار با احساس فوریت همراه است، یعنی بیمار به محض احساس نیاز به ادرار، بلافاصله یک قطره ادرار خارج می کند و تا رسیدن به دستشویی نمی تواند ادرار خود را کنترل کند. این نوع بی اختیاری در کودکان و زنان نیز شایع است که مثانه بیش فعال نیز نامیده می شود.

نوع دوم:

بی اختیاری ادرار شایع ترین نوع بی اختیاری ادراری است که در آن بیمار هنگام سرفه، عطسه، خنده، دویدن، ورزش و بلند کردن وزنه های سنگین دچار بی اختیاری ادرار و نشت ادرار می شود. در دوران یائسگی به دلیل کاهش هورمون استروژن این حالت بسیار شایع است و هر روز بسیاری از زنان بعد از یائسگی با این نوع بی اختیاری ادرار که اغلب در خانم ها شایع است به مطب مراجعه می کنند.مشاهده هنگام تولد و سن پیشرفته سن سن

دسته سوم:

ترکیب 2 نوع بالا (مخلوط) به این صورت است که مثانه بیش از حد فعال است و گردن مثانه ناکافی است، فرد اصلاً میل به ادرار کردن را احساس نمی کند و اغلب در خانم ها بی اختیاری ادرار رخ می دهد.

آزمایش کشت ادرار در آزمایشگاه نوبل اصفهان انجام شد

بی اختیاری ادرار در سالمندان:

اول: افراد بالای 60 سال معمولاً فشار خون بالایی دارند و داروهای ضد فشار خون که تولید ادرار را افزایش می دهند و همچنین داروهایی مانند کاپتوپریل که باعث سرفه می شوند و همه اینها باعث فشار به مثانه می شود مصرف می کنند. .

دوم: از دست دادن انعطاف مثانه و عضلات پا و همچنین کند شدن سیستم عصبی.

غربالگری ضروری است

مثانه عضوی عضلانی است که وظیفه آن ذخیره ادرار است و وظیفه آن جمع آوری حجم ورودی حدود 250 تا 300 سی سی ادرار و تخلیه آن در شرایط مناسب با زنگ هشدار احساس ادرار برای فرد است.

اگر مثانه به طور طبیعی کار نکند، فرد مکرراً ادرار می کند. اختلالات مرتبط با هر یک از عملکردهای پر کردن، تخلیه یا حفظ فشار در حین پر شدن، که می تواند به غشاهای مخاطی و ماهیچه های مثانه آسیب برساند. علائم عبارتند از پر شدن بیش از حد مثانه، تکرر ادرار، درد کلیه، عفونت مجاری ادراری و رفلاکس ادرار. مثانه های کوچکتر سریعتر پر می شوند که در افراد مسن شایع است. یکی دیگر از علائم شایع در کودکان و بزرگسالان بی اختیاری ادرار و شب ادراری است.

رفتار

تشخیص دقیق نوع بی اختیاری ادرار مهمترین مسئله برای درمان موفقیت آمیز است. اگر به متخصص اورولوژی مراجعه کنید و علائم خود را به طور کامل برای پزشک توضیح دهید، او می تواند با آزمایش های مختلف از جمله آزمایش ادرار و مثانه، نوع بی اختیاری ادرار و درمان آن و همچنین علت را مشخص کند. درمان های مختلف مانند دارودرمانی، فیزیوتراپی (تمرینات عضلات کف لگن که عضلات ضعیف را قوی تر می کند) و سایر درمان های خارجی و درمان جراحی در موارد شدید ناتوانی جنسی شما را به طور کامل درمان می کند.

زندگی سالم همراه با تغذیه مناسب و فعالیت بدنی کافی از دوران نوجوانی برای دختران و ورزش مناسب بعد از ازدواج و بارداری می تواند از بی اختیاری ادرار در سنین بالا جلوگیری کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین C باعث تقویت عضلات کف لگن و جلوگیری از بی اختیاری ادرار می شود.

دیابت یکی از علل بی اختیاری ادرار در انسان است.

در این افراد این افزایش قند خون به دلیل تأثیر دستگاه ادراری بر روی سیستم عصبی است. ممکن است باعث بی اختیاری ادرار شود. با تداخل در کار مثانه. این امر مستلزم اقدامات جامع برای تشخیص و درمان در این زمینه نیز می باشد. این امر در مورد بیماران عصبی مانند بیماران ام اس با آسیب نخاعی صدق می کند. این باید به طور کامل توسط پزشک ارزیابی شود.

شب ادراری در کودکان

شب ادراری و ادرار به دلیل اختلال عملکرد مثانه دو چیز متفاوت هستند. بی اختیاری ادرار در طول روز اتفاق می افتد، در حالی که همانطور که از نامش پیداست، شب ادراری نامیده می شود، اما هر دو نشان دهنده اختلال عملکرد مثانه هستند. در نتیجه ارتباط ضعیف، فشار کودک افزایش می یابد و درد لگن، دفع ناقص و افزایش ادرار ایجاد می شود. برای درمان بی اختیاری ادرار با دکتر کیوان آقامحمدپور تماس بگیرید.






[ بازدید : 51 ]

[ سه شنبه 26 دی 1402 ] [ 10:48 ] [ NBH25 ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]